Om föreningen

Föreningens ändamål

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostäder åt medlemmarna till nyttjande utan begränsning i tiden. Medlems rätt i föreningen på grund av sådan upplåtelse kallas bostadsrätt. Medlem som innehar bostadsrätt kallas bostadsrättshavare.

Föreningens byggnad

Föreningens fastighet, Kulan 1, bebyggdes ursprungligen 1938 och renoverades 1997. Fastigheten ägdes tidigare av Åke Sundvall Bygg & Fastighetsaktiebolag. Brf Kulan1 övertog fastigheten 2003. Föreningen som är en äkta bostadsrättsförening registrerades 2002-06-20 och den ekonomiska planen registrerades 2003-10-27.

Fastigheten är belägen på Smedsbacksgatan 1 i Stockholms i Stockholms kommun. På fastigheten finns ett bostadshus innehållande 64 lägenheter som upplåts med bostadsrätt samt en lokal med hyresrätt (ICA). På fastigheten finns 3 parkeringsplatser för bostadsrätthavare samt 7 parkeringsplatser för lokalhyresgäst. Föreningen är ägare av tomten.

Lägenhetsfördelning

32 st 1 rum och kök